lauantai 13. tammikuuta 2018

Talven ihmemaa Tampere


Nyt eletään tammikuun puoliväliä. Tähän mennessä tänä talvena Helsinkiin on satanut kolme kertaa lunta, jotka kaikki ovat aina muutaman tunnin sisään hävinneet. Täällä siis edelleenkin odotellaan sitä varsinaista talvea, vaikka osa musta on lisääntyvän auringonvalon myötä alkanut jo innoissaan odottaa kevättä. 

Mun viime aikojen Suomi-reissujen myötä oon joka kerta todennut saman asian: hirveän kauas ei tarvitse lähteä, että alkaa jo valkoista maata näkymään, riittää kun ylittää kaupungin rajan.

Torstaina me tehtiin päiväreissu Tampereelle, kun käytiin hyödyntämässä mun työntekijäetuja ja pelaamassa pari pakohuonetta läpi. Ja siis vitsi miten kaunis kaupunki Tampere on! Mä oon siinä mielessä kotikaupunkiuskollinen, että Helsinki on paras ja muut ihan tylsiä, mutta Tamperetta mä fiilaan. Ja se, että siellä oli ihan oikea talvi. Kunnon hanget ja lumen valkoiseksi muuttamat puut, virtaava koski ja auringonpaiste. Ja se, miten tehdas voi olla noin tyylikäs ja hieno osa maisemaa. Pitää varmaan taas joskus tehdä kesäreissu Tampereelle, niin saisi nauttia kaupungista palelemattakin. Siihen asti ei mun tarvitse kuitenkaan täysin odottaa, sillä mun seuraava Tampereen reissu on jo ensi viikolla! Mut siitä lisää sitten myöhemmin, hehe.


Aina oon sanonut, että pääkaupunkiseudun ulkopuolelle mentäessä kaikki suomalaiset kaupungit näyttää tasan samanlaisilta, mutta tämä teki mukavan poikkeuksen sääntöön. Mikä on sun lempikaupunki Suomessa?
Seuraa Facebookissa, Instagramissa (sannalovesfood), vlogi-YouTubessamusa-YouTubessa ja Snapchatissa (sannapannari)

14 kommenttia:

  1. Itsellä on kyllä oikeastaan 2 lempikaupunkia Suomessa. Helsinki ja Oulu. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon tehnyt Ouluun vaan sellasia minipyrähdyksiä, mutta ihana ois siihenkin päästä tutustumaan paremmin!

      Poista
  2. Ihania kuvia Tampereelta! Näiden kautta on kiva fiilistellä Tampereen talvea reissun päältä, kun en ole montaa lumista päivää kerennyt Tampereella vielä viettää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha ihana kuulla :D joo oli mustakin ihana viettää päivä ihan kunnon talven keskellä! <3

      Poista
  3. Oi siellä on ihanan lumista!

    Mitkä pakopelit kävitte pelaamassa? Ja oliko ne hyviä? Mäkin oon käynyt pelaamassa useamman sellaisen ja oon kyllä tykännyt kovasti. Tosin ei olla päästy läpi kun yhdestä, mutta lähellä ollaan oltu. Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus mennä uudelleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin oli! Ja mä oon tosiaan Helsingin Room Escapessä töissä, niin käytiin Tampereen toimipisteellä pelaamassa pari peliä! Oli kyl tosi kivaa, ja ihan mahtavaa oli taas päästä siihen pelaajan asemaan :D mut toi on kyl ihan mahtavaa ajankulua ja koukuttaa pahasti 😂

      Poista
  4. Tosi ihania kuvia! Omia lempikaupunkeja on Helsinki ja Mikkeli, sillä sieltä omat juuret on. Hyvinkäästä on tullu nyt vuoden sisällä myös lempipaikka vierailla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helsinki on kyllä kaikista paras, se on koti ja niin nätti <3

      Poista
  5. Tampere ja kesäinen Helsinki on mun lempparit Suomessa! Tampere on mulle kun toinen koti ja viime vierailusta on liian pitkä aika! :)

    VastaaPoista
  6. Ihania kuvia! Oma lempikaupunki on ehdottomasti Tampere kun täältä suunnalta olen kotoisin, ja hyvänä kakkosena tulee sitten ne Helsingin huudit :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha no ehkä sitä on vähän puolueellinen omaa kotipaikkaa kohden :D mut on Tampere kyl jees (vaikkei Helsinkiä voitakaan❤)

      Poista
  7. Tampere<3 Upeita kuvia oot ottanut! :)

    VastaaPoista