lauantai 18. helmikuuta 2017

Musakalusto kuntoon


Kuten varmasti tiedättekin (tai ainakin teidän ehdottomasti pitäisi tietää), yksi tärkeimmistä asioista mun elämässä on musiikki. Mä olen koko elämäni, kauemmin mitä edes muistan, halunnut laulaa, soittaa ja tulla supertähdeksi. Ehkä vuosien saatossa unelmat ja odotukset ovat hieman realisoituneet, mutta eivät muuttuneet miksikään. Edelleen mun suurin haave on tehdä musiikkia työkseni, julkaista levyjä ja valloittaa keikkalavoja. Olen myös tehnyt omia kappaleita, joita oonkin YouTubessa julkaissut. Nuo kaikki videot on kameralla kuvattu, ja äänenlaatu on aikamoista kuraa kun korkeat äänet särisee ja muutenkin myötähäpeä nousee. Mutta ikinä en ole tiennyt, mitä tehdä tämän asian hyväksi. 

Jokin aika sitten aloin tätä asiaa enemmän pohtia, kun hinku kasvoi julkaista lisää musamatskua, mutta tuolla kuraisella äänenlaadulla en enää ainoatakaan. Kävin pari kertaa vaivihkaa Verkkokaupassa kyselemässä asioista, mutta mulle ehdotetut paketit olisivat maksaneet ehkä sellaiset neljä-viisisataa euroa. Viime viikolla törmäsin sitten Roxyn Cinderella Days -blogista hänen cover-videoonsa Skinny Love -biisistä. Ja mä jäin ihastelemaan tuota äänenlaatua, miten hänen laulunsa kuulosti lähes CD-kamalta. Ja sitten ihailin hänen laitteistoaan. Niinpä laitoin Roxylle samantien viestiä, ja hän vinkkasi mulle Focusriten Scarlett Studio -setistä. Lähdin tutkiskelemaan enemmän, ja tuossa paketissahan saisin kaiken, mitä tarvitsen: hienonnäköisen mikin, laitteen jonka läpi ääni kulkee, jota ilmeisesti kutsutaan äänikortiksi ja se hämmentää mua todella paljon (huomaa miten kärryillä olen tästä musiikin teknisestä puolesta :D), kuulokkeet ja vielä ohjelmakin kaupan päälle. Niinpä pari päivää myöhemmin astelin jälleen Verkkokauppaan, ja tällä kertaa poistuin tämä paketti sekä Vocaltonen popfiltteri mukanani. Ständi multa löytyikin jo kotoa, eikä näille ostoksille tullut hintaa kuin parisensataa euroa. Vähän olen jo kokeillut, ja onneksi netistä löytyy paljon videoita, jotka auttaa näiden asentamisessa ja käytössä. Vielä kun oikeasti oppisi käyttämään näitä (etenkin sitä ohjelmaa), niin olisi aika jees.

Mutta tästä hei alkaa nyt mun musiikinteon ja -julkaisun uusi aikakausi, ja jahka tästä ryhdistäydyn ja opin näiden vehkeiden toiminnan, alkaa Youtubeen ja myös tänne blogiin ilmestyä niin uusia kuin uusittujakin omia biisejä ja totta kai myös covereita, joiden suhteen mulla onkin jo jos jonkinmoista suunnitelmaa. Alunperin, silloin nelisen vuotta sitten tämän blogin perustinkin musahommieni tueksi ja niiden esiintuomiseksi ja tuntuu aivan mahtavalta päästä nyt taas ihan oikeasti toteuttamaan sitä.

Miltä tämä teistä kuulostaa, ootteko edes yhtään yhtä innostuneita kuin minä?  Tässä odotellessa voitte pistää mun YouTube-kanavani tilaukseen, ja jos uskallatte niin toki voitte vanhojakin videoita käydä kuuntelemassa :D

Seuraa Facebookissa, Instagramissa (sannalovesfood) ja Snapchatissa (sannapannari)!

4 kommenttia:

  1. Hei, ihanaa! Aina kiinnostaa nähdä kun joku tekee sitä omaa juttuaan intohimolla, ja itse asiassa aika harvoin näin blogimaailmassa oikeasti törmää sellaiseen. Eikä hyvää musiikkia tietenkään ole koskaan liikaa.

    Saa myös sitten kertoilla noista tekniikkapuolen opeista sitä mukaa mitä niitä kertyy, nimittäin ei ole ihan mahdotonta että jossain vaiheessa vaikka tämäkin lukija haluaisi äänitellä jotakin.

    Muuten, aiothan tänäkin vuonna seurailla Euroviisuja? Meinaan vaan että jos mitään niihin liittyen ikinä postaatkaan, voit olla varma että ainakin yksi pitkä kommentti tulee joka kerta! Oikeassa elämässä viisufaneja tulee vastaan niin harvoin, että luokittelen ne kohta taruolennoiksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi mahtavaa, että innostuit! Ja kyllä itse asiassa mulla oli ainakin yksi viisupostaus mielessä (koska koskaan ei voi olla liian aikaisin liikenteessä :D)! Tällä viikolla aloin jo kuunnellakin vanhoja viisulenppareja ja fiilistellä, vielä kolme kuukautta!

      Poista
  2. Nonni ;) Saitpahan ostettua! Ja kiitos ihanista kehuista! <3
    Näyttää olevan joku vähän uudempi versio nyt markkinoilla :D Wohoo nyt vain laulamaan!

    ❀ Cinderella Days ❀

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin sain, kiitos että kerroit mitä ostaa! Ja joo tää on joku 2nd generation -versio, en sit tiedä että mitä eroa siinä on :D Mutta saa nähä, tuunko vielä sua pommittamaan kysymyksillä, kun en osaa :D

      Poista