sunnuntai 31. tammikuuta 2016

Lauantai kuvina

Niin kuin ehkä joku mun Askista jo huomasikin, olin eilen Kaislan luona. Aamulla ajattelin, että tästä päivästä varmaan pitäisi tehdä jonkunlaista postausta, kunnes sain idean mun ensimmäiseen päivä kuvina -postaukseen. Oonhan mä tän tyylisiä aikaisemminkin tehnyt, mutten nyt varsinaisesti tällä nimellä. Tällainen lauantai meillä nyt kuitenkin oli eilen.

Aamulla mä nukuin pitkään ja heräilin rauhassa, Kävin suihkussa ja tulin takaisin sänkyyn lukemaan psykaa taas pienen tauon jälkeen. Äiti lähti laittamaan ruokaa, mä puin päälle ja meikkasin. Huomaa mun uudet hienot viikonpäiväsukat, jotka sopivasti korkkasin näin lauantain kohdalta! Oltiin eilen ostettu kuhafileitä tarjouksesta, niin syötiin sitten kuhaa kermakastikkeella, keitettyjä perunoita ja parsakaalia, sekä parin päivän takaiset salaatinjämät joita vähän jatkettiin tuoreella salaatilla ja fetalisällä. Samalla kuunneltiin Queenia, ja oli ihan superhyvää! Siis molemmat, ruoka ja musiikki (ja tällaista tekstiä ei todellakaan pitäisi kirjoittaa nälkäisenä...).


Lähdin Kaislalle, ja melkein menin ohi metrolla kun en nykyään enää koskaan jää Itiksessä. Ulkona oli superihana ilma, tuuli sitki hiukset ja veti hupun pois päästä mutta noin muuten. Raitis ilma, ei liian kylmä että pystyi olemaan ilman pipoa, ja lätäköidenkin läpi oli helppo kahlata kumppareilla. Otettiin taas asukuvia Kaislan takapihalla, joita näättekin huomenna pitkästä aikaa! Oli juu taas vähän säätämistä enkä mä osaa poseerata tai käyttäytyä kuvaustilanteessa, mutta oli siellä useampikin helmi taas joukossa.


Sitten alkoi meidän urakka. Olin antanut Kaislalle joululahjaksi tuhannen palan Minion-palapelin, ja nyt me otettiin se työn alle. Lajiteltiin paloja mooonta kertaa, välissä katsottiin Frozenia, ekaa kertaa suomeksi ainakin mulla. En kommentoi. Palapelistä saatiin reunat valmiiksi, ja Kaisla jäi tekemään sitä vielä kun mä lähdin. Mutta niin kuin kuvasta huomaa, ei ole ihan helpoin mahdollinen palapeli, kun jokainen pala näyttää suurinpiirtein identtiseltä toistensa kanssa!


Sitten se seuraava jännä juttu: me ostettiin lentoliput Lontooseen. Nyt ollaan ihan oikeasti menossa, kaksi ja puoli vuotta ollaan tätä suunniteltu, ja nyt on jotain konkreettista tehty matkan eteen. Ollaan käytetty rahaa ja täytetty tietoja. Saatiin hyvät lennot hyvään hintaan. Ja nyt se on oikeasti totta. Me lähdetään kesällä Lontooseen! En malta oikeasti odottaa ♥ Suunniteltiin ainakin tietysti Madame Tussaudsissa ja Warner Brosin Potter -studiokierroksella käymistä, näytelmistä Hiirenloukun ja musikaaleista Oopperan kummituksen katsomista ja toki Jamie Oliverin ravintolassa herkuttelua. Lisäksi me todellakin shoppaillaan paaaaaaaaaaljon. Paljon. Eli Oxford Street kävellään pari kertaa läpi, ja käydään kaikissa parhaissa kaupoissa mitä ei Suomessa ole. Kaislan viime reissusta on kesällä kolme vuotta ja mulla jo melkein seitsemän, että jos teillä on jotain ehdottomia Lontoo-vinkkejä, niin pistäkää ihmeessä kommenttia! Vähän vielä kirjoittelin blogiin ennen kuin lähdin ja jätin Kaislan iltapalailemaan ja palapeleilemään.


Summa summarum, ihan kiva lauantaipäiväkin. Ja sunnuntai myös, oltiin Alen isän luona ja syötiin poropastaa, joka oli kaikkien mielestä aivan liian suolaista mutta joka mun mielestä oli superhyvää. Sainpa ihan oman dogibagin itelleni :D Nyt lisää ruokaa, blogijuttuja ja Näkijää. Parasta!

Seuraa Facebookissa, Askissa ja Instagramissa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti