keskiviikko 24. joulukuuta 2014

Jouluhuone


Heräsin aamulla puoli kymmeneltä (!!!) siniseen taivaaseen. Noustuani istumaan näin taianomaisen valkoisen maiseman, entisestään lisääntyneestä lumesta nuokkuvat puiden oksat, talven. Sillä silmänräpäyksellä heräsi itseni lisäksi myös joulufiilikseni. Koko päivä onkin mennyt sitten siivoillessa, kuusen hankinnassa ja joululauluja kuunnellessa. Monta joulupostausta on tullut mieleen, ärsyttää vähän kun olen taas näin myöhään liikenteessä. Mutta älkööt huolehtiko, joulua on vielä jäljellä ja huomiseksi on pari postausta suunnitteilla!



Totesin tässä, että paras motivaatio huoneen siivoukseen on se, että päättää tehdä siitä blogikelpoisen. Joten tänään blogissa esittelen jouluhuoneeni! Mä olen häpeällisen huono pitämään huonettani siistinä, työpöytäni pinta on nähnyt päivänvaloa viimeksi kesällä ja viime jakson koulupaperit olivat levällään ympäri huonetta. Kuitenkin aina siivottuani totean, että mulla on loppujen lopuksi ihan kiva huone. Kovasti olen hommia tehnyt saadakseni tästä oman näköiseni ja tykkään kovasti. Mun huoneessa kuuluu olla väriä ja kodikkuutta. Rakastan lämpimän sävyistä ja astetta tummempaa lattiaani, joka sopii yhteen  vanhan kirjahyllyni ja vielä vanhemman peilini kanssa. Rakastan kirjojani, kauniisti hyllyssä siistissä rivissä, kymmeniä valokuvia ympäri seiniä, pehmoleluja ja värikylläisyyttä. 

Jouluista punaista on huoneessani jo valmiiksi, tuolissa ja roskakorissa nyt ainakin. Joulutunnelmaa olen kehitellyt lähinnä valoilla, nauhoilla ja punaisilla lakanoilla. Mitäs te tykkäätte mun huoneesta? :)

 Mikkitelinettäni koristaa erittäin tyylikkäästi laitettu hopeanauha, ja sängyssä on ne mainitsemani punaiset lakanat! Ikkunassa jouluvalot, jotka laitoin jo reilu kuukausi sitten.


 Löysin jouluisen vihreät tossut, joita on yöllä ja aamulla mukava pitää jalassa. Nenä sai totta kai tonttulakin päähänsä, vaikka nyt hän näyttääkin hieman koiralta :/


Tänään lisäsin nuo punaiset valot tuonne nurkkaan. Lampunjalassakin on joulukuusenkoristus-nauhaa, puolestaan vihreänä.


 Työpöydälläni odottelee Essiltä synttärilahjaksi saamani piparisuklaa, jota en ole uskaltanut vielä maistaa. Jossain vaiheessa päätin sitten säästää sen jouluksi, huomenna varmaan pitää kokeilla! :D Pahoitteluni kuvan laadusta, en huomannut ollenkaan, miten tämä tärähti hämärässä!


 Maailman parhaat joulukoristeet/maskotit: Essin mulle viime jouluna askartelma Marco Hietala -tonttu, ja Ellalta ja Deniseltä synttärilahjaksi saamani poronen, jolla vielä ei ole nimeä, ideoita?! :D


Tämä Demin juliste on astetta jouluisempi vaihtoehto alla kököttävälle Lontoo-julisteelle. Kahvassa roikkuu totta kai joulusukka, jonne tosin tuskin eksyy lahjaa yön aikana :/





Hyvää yötä ja hyvää jouluaattoa kaikille! Toivottavasti olette olleet kilttejä ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti