tiistai 25. marraskuuta 2014

Ja taas tuli koeviikko...




Nää vapaapäivät sekottaa mut ihan kunnolla. Siis oikeasti, aamulla katsoin ihan pokkana lauantain bussiaikatauluja ja odotin lyhyttä metroa, niinkuin sen lauantaina kuuluisikin olla. Lyhyt. Ja sitten ihmettelin, kun kaverit sanoivat olevansa koululla tekemässä koetta. Sitten tajusin, että mulla onkin tänään vapaapäivä.


...sitten ihmettelin, että Itiksenkin lukiossa harrastetaan lauantaikoepäiviä. Voi, mitäköhän mun ajantajulle tapahtuu, kun kolmosjakson koeviikolla mulla on vain kolme koetta. Kolme! Joka mun tapauksessa tarkoittaa viittä perättäistä vapaapäivää. En silti valita, en todellakaan :D. Taidetaan häippästä äidin kanssa Tukholmaan silloin, tulee noi tiistailähdöt sen verran halvemmiksi (Viikkarin lahjakortilla 3(?)€ per henkilö, not bad!).



Mä kyllä tykkään koeviikoista. On paljon enemmän aikaa tehdä kaikkea, kun ei ole miljoonan tunnin koulupäiviä eikä kasoittain läksyjä (joiden tekemisisaktiivisuushan on huippuluokkaa!). Toki koeviikolla on paljon luettavaa, mutta mä oon tähän asti päässyt helpolla. Tämä on nyt erityisesti näkynyt täällä blogissa, kun postaustahti on kasvanut yhdestä postauksesta per viikko yhteen postaukseen per päivä, vähintään! Seuraavan koeviikon lähestyessä tahti toki sitten viimeistään hiipuu, mutta se on sitten vasta tammikuun murhe. Joululomalle mulla on monta suurempaa postaussuunnitelmaa jo tiedossa! Ja toki, niinkuin aina, ehdotuksia otetaan vastaan!


Perjantaina koeviikko alkoi ranskalla. Torstaina oli kaiken maailman tuskapalkit, laulumatineat ja bänditunnit (ja synttärit, hehe), ja lukemiseen käytin teoriatunnin ja parisenkymmentä minuuttia ennen nukkumaanmenoa. Onneksi koealue oli lyhyt (about 30 sivuu!), ja kielipääni on hyvä. Luin kappaleet kertaalleen läpi, jotain sanastoa jäi päähän. Opettelin subjunktiivin taivutusmuodot, jota vihdoin alan puolen vuoden tankkauksen jälkeen tajuamaan. Teoriassa. Koe oli suht helppo, selvisin siitä tuhtien eväiden avulla vähän reilussa tunnissa.



Lauantaiaamuna oli äikän vuoro. Tehtävänä oli kirjoittaa pohdiskeleva essee, tehtävänannot oltiin annettu edellisellä tunnilla. Olisihan sitä voinut etukäteen suunnitella, mutta ei ollut mitään ideoita. Viisitoista tehtävävaihtoehtoa eikä mikään kolahtanut. Vähän etsin sitten taustatietoa ja päässäni suunnittelin. Kokeessa kirjoitin sitten puolessatoista tunnissa esseen kirkosta vaikuttajana, ihan tyytyväinen olin tuotokseeni. 


Eilen oli se kaikkien rakastama matematiikka. Paljon oli helppoa asiaa ja vanhaa asiaa, koe oli suht helppo ja meni suht hyvin. Mitä nyt yhden kohdan jätin tyhjäksi ja jälkikäteen tajusin parissa kohtaa tehneeni tyhmiä virheitä.


Koeviikon fiilikset :D ja samalla koko elämän ;)

Huomenna filosofia, voisi lukeakin. Torstaina englanti, siihen ei onneksi paljoa tarvitse lukea. Perjantaina psykologia, siihen lukemisen aloitan varmaan huomenna. Onneksi aihe on kiinnostava ja kirjaa on kiva lukea, suurimman osan olenkin jo kertaalleen lukenut. Mitään numeroarvioita en tällä kertaa sano, nimimerkillä viime jaksosta oppinut (kun "hyvin menneestä" ruotsin kokeesta tulikin 6½). Katsotaan sitten kokeenpalautuksessa!


Tänään mun olisi pitänyt olla pianomatineassa. En kuitenkaan ollut, koska mulla ei ollut mitään soitettavaa. Senaatintorilla oli tänään myös jokajouluinen Lemmikkieläinten siunaus! Siellä me laulettiin pari joululaulua, ihanille koiruleille! 




(p.s. syvimmät paihoittelut tämän postauksen kuvien kännykkälaadusta :/)




Kiinnostaako ketään oikeasti nämä mun koeviikkoanalysoinnit? :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti